بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری

مطالب دیگر:
پروژه برنامه نویسی سیستم داروخانهپروژه برنامه نویسی سیستم مدیریت فروشپاورپوینت آماده انواع سقف کاذبپروژه برنامه نویسی مدیریت بیمه با سی شارپپروژه برنامه نویسی مدیریت دندانپزشکی با سی شارپدانلود پاورپوینت تقاضا در ورزش: شواهدپاورپوینت آماده اثرات شیمیایی فراصوتدانلود پاورپوینت تحلیل کلان عرصه فرهنگمقاله استفاده از تکنولوژی بیسیم به صورت امندانلود پاورپوینت تجلی و امکان فقریتحقیق آماده درآمدی بر آب شناسیدانلود پاورپوینت تکنیک FMEA و کاربرد آن در صنعتپروژه برنامه نویسی مدیریت تیم امداد با سی شارپگزارش کارآموزی شرکت توسعه فناوری رباتیک پاسارگادپکیج کامل آزمون کاردانی به کارشناسی رشته نرم افزاردانلود پاورپوینت بیومکانیک ارتودنسیدانلود پاورپوینت بسته آموزشي تغذيه در بحراندانلود پاورپوینت برنامه کشوری تنظیم خانوادهدانلود پاورپوینت بررسي وارزیابی چابکي شركت هاي توليدي پتروشيمي ايران بابكارگيري منطق فازيدانلود پاورپوینت بررسی نقش عوامل آموزشگاهی بر افت تحصیلی دانش آموزان
بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری|فرمت فایل: word تعداد صفحات: 144 عنوان صفحه چکیده8 فصل اول(کلیات تحقیق): مقدمه ..............10 بیان مساله........12 اهمیت و ضرورت تحقیق.......13 اهداف تحقیق....14 فرضیه تحقیق....14 متغیرهای تحقیق..15 تعاریف عملیاتی. 15 فصل دوم( مبانی نظری و پیشینه ی|30015571|jvp
محقق گرامی فایل مورد نظر در مورد بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه فرزند پروری آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 144

عنوان صفحه

چکیده8

فصل اول(کلیات تحقیق):

مقدمه ..............10

بیان مساله........12

اهمیت و ضرورت تحقیق.......13

اهداف تحقیق....14

فرضیه تحقیق....14

متغیرهای تحقیق..15

تعاریف عملیاتی. 15

فصل دوم( مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش):

مبانی نظری..18

سابقه تاریخی تربیت...20

علم تربیت.........20

وظیفه تربیت.21

اگر تربیت نباشد........23

دامنه و قدرت نفوذ تربیت.........23

عوامل مورد بحث در تربیت......24

فایده و لزوم تربیت..25

جنبه ی فردی......26

جنبه ی اجتماعی..26

جنبه اقتصادی......27

جنبه ی سیاسی......28

جنبه ی فرهنگی........28

جنبه ی معنوی........29

لزوم تربیت...29

عاملان تربیت31

اهمیت خانواده از نظر تربیت..31

عالی ترین شکل تربیت..35

وسعت دامنه ی بحث در خانواده.36

ساختار نظریه ی اتکینسون.........36

کارایی نظریه ی اتکینسون...42

رفتار و انگیزه ی پیشرفت.......47

نظریه ی مورای........48

ویژگی های افراد پیشرفت گرا.51

بررسی پژوهش های انجام یافته.......53

پیشینه ی پژوهش....61

فصل سوم (روش شناسی)

روش تحقیق........63

جامعه مورد مطالعه.........63

حجم نمونه........63

روش نمونه گیری...63

ابزار اندازه گیری......64

روش آماری مربوط به فرضیه......66

فصل چهارم

(یافته ها و تجزیه تحلیل داده ها )

فصل پنجم ( بحث و نتیجه گیری )

بحث و نتیجه گیری......76

محدودیت ها...78

پیشنهادات.....79

پیوست.......81

منابع و ماخذ.104

چکیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین انگیزه پیشرفت و شیوه های فرزند پروری در بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهرستان قزوین است. در این راستا فرضیه های زیر مطرح شدند: 1)ا بین انگیزه و پیشرفت و شیوه فرزند پروری رابطه معنی داری وجود دارد . 2) بین شیوه اقتدار طلبی و شیوه فرزند پروری رابطه وجود دارد. و 3) .بين آزادي طلبي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد. 4) بين سلطه جويي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد. جامعه مورد مطالعه در تحقیق حاضر عبارتند از دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان شهرستان قزوین است که صد نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که آزمون انگیزه پیشرفت وشیوه ی فرزند پروری بر روی آنها اجرا گردید. نتایج بدست آمده حالی از آن است که بین انگیزه و پیشرفت و شیوه ی فرزند پروری رابطه معنی داری وجود ندارد همین طور بین شیوه اقتدار طلبی و انگیزه پیشرفت هم رابطه ای وجود ندارد . و همين طور در فرضيه سوم كه بين آزادي طلبي و انگيزه پيشرفت تحصيلي رابطه معني داري وجود دارد زيرا كه ضريب همبستگي بدست آمده بزرگتر از ضريب همبستگي جدول در سطح معني داري 5% قرار دارد و همين طور در فرضيه چهارم كه بين سلطه جويي و انگيزه پيشرفت رابطه معني داري وجود دارد چون ضريب بدست آمده از ضريب جدول با درجه آزادي 99 در سطح معني داري 5% كوچكتر است فرضيه تحقيق مورد تائيد قرار نگرفته و بين انگيزه پيشرفت و سلطه جويي رابطه معني داري وجود ندارد.

فصل 1

کلیات تحقیق

مقدمه:

خانواده در زندگی آدمی نقش بسزایی داشته و باید در وضعی استوار باشد بدان گونه که اطرافیان در آن احساس ایمنی کامل داشته باشند. مخصوصا کودکان و نوجوانان که پرورش آنها در محیط سالم و دور از هر گونه اختلال و جدالها و برخورد های زن و شوهر (والدین ) به دور از هر جنجالی باشد به عبارت دیگر روح سازش و تعادل هم زیستی بین والدین می تواند در تربیت فرزندان و انگیزه پیشرفت نقش بسزایی داشته باشد .

اصلاح محیط اجتماعی یکی از عواملی است که والدین در شیوه ی فرزند پروری خود باید به آنها توجه داشته باشند . به این صورت که اگر کودکان در محیط اجتماعی ناسالم قرار گرفته باشند با برخوردهای درست و خوشایند آنها را از عواقب بد محیط آگاه سازند و انگیزه ی آنها را برای ادامه ی زندگی به طور صحیح مشخص نمایند .

به طور کلی می توان گفت والدین و مربیان جزء اصلي ترين عامل تربیت کودک هستند و ایجاد تغییرات رفتاری با واسطه مربیان تربیت یا والدین می تواند انگیزه ی کودک را برای رسیدن به تحول آفرینی و سازندگی دچار اختلال کنند . (قائمي اميري 1385)

شیوه ی فرزند پروری والدین میتواند با استناد به انگیزه ی پیشرفت در کودکان روندی مثبت و به جا باشد زیرا که پرورش انگیزه از نوع پیشرفت در کودکان باعث افزایش خود شناسی و اعتماد به نفس می باشد که این موضوع در به کار گیری روحیات مثبت جوانان اثر خوب و منطقی خواهد داشت از طریق شیوه های تربیت پذیری مثل : اقتدار طلبی و آزادی می توان تجارب نسل گذشته را با روحیات نسل جدید هماهنگ کرد تا در رسیدن به رشد و توسعه و خود یابی جوانان و نوجوانان اقدام کرد . (قائمي اميري 1385)

بیان مساله :

بدین سان که یادآوری میشود تربیت و شیوه ی مساله ی تربیتی امری ضروری و مفید انسان است که ضرورتش بدان حد است که انسان فاقد تربیت همه چیز است از دید دیگر انسان را موجودی متعالی و دارای استعداد و کمال بدانیم تربیتی لازم است تا این سیر تکاملی را هدایت بخشد و جهت دهد ، زیرا متعالی بودن ، کسب آمادگی برای سیر تکاملی لازم دارد و این نیازمند به اعمال قدرتی و یا نفوذ دادن شیوه ی مساله ی تربیتی قوی و مستمر است تا انگیزه مالی درونی مثل خرد یابی و رسیدن به هدف و یا انگیزه پیشرفت در تحصیل را در فرزند بیشتر وبیشتر کند که گاهی اوقات ممکن است شیوه های تربیتی اگر اصولی و منطقی نباشد مشکلات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد زمانی که کودک به دنیا می آید در حالی که تمام آگاهیها و اطلاعات مربوط به این جهان و جهان بعدی عاری است و در فاصله کوتاه و یا طولانی باید حامل میراثی عظیم از تاریخ و فرهنگ ره آورد مساله ی جامعه گذشته و حال گردد.

این از راه آموزش شیوه ی مساله ی صحیح تربیتی می توان موثر باشد و فرزند را به اوج و یا برعکس ان هدایت نماید و این شیوه مساله ی تربیتی از طریق عاملان تربیت که همانهایی هستند که نقش اجرایی در تربیت کودک بر عهده دارند به گونه ای در او سازندگی ایجاد می کنند . (اصغری ، مجد 1383).

اهمیت و ضرورت تحقیق :

شیوه ی فرزند پروری و تربيت كودكان در بین والدین یکی از مهم ترین وظیفه ای است که والدین بر عهده دارند وظیفه ی آنها در بین فرزندان سازندگی و آفرینندگی و سازمان دادن فرزند در جهت رسیدن به انسانی کامل و متحرک ومؤثر بوده که جهت بقای وجود ، صیانت نفس و انجام وظایف والدینی و اجتماعی آماده شوند بدین گونه که قادر باشند زندگی خود و دیگران را دلنشین